Tunggu pengumuman minggu ini - Nafuzi Zain

 

Foto: Terengganu Football Club

PETALING JAYA: Jurulatih Terengganu, Nafuzi Zain terus mengharap nasib perjalanan Liga Super.

Liga Malaysia boleh ditangguhkan, tetapi bukan pembatalan.

Difahamkan, MFL akan membuat pengumuman minggu ini.

Liga dijadualkan bermula pada 26 Februari tetapi dengan perintah kawalan pergerakan dilanjutkan sehingga 4 Februari kerana meningkatnya kes Covid-19, pasukan telah berhenti berlatih dan kini akan bergantung pada latihan dalam talian untuk menjaga kecergasan.

Nafuzi berkata pasukan telah bersedia menjalani prosedur operasi standard yang lebih ketat untuk memulakan musim ini.

"Saya baik-baik saja jika liga ditangguhkan tetapi ia mesti diteruskan, seseorang juga tidak boleh memikirkan untuk membatalkannya," kata Nafuzi.

"Kami tidak mempunyai masalah jika MFL ingin menerapkan peraturan yang lebih ketat. Kami akan mengikuti. "

Berdasarkan masa yang terhad untuk berlatih, Nafuzi meramalkan liga ditangguhkan.

"Kami akan mempunyai masa untuk membuat persiapan jika PKP ditamatkan sebelum 4 Februari. Tetapi jika ia dimulakan segera setelah PKP, saya khuatir untuk pemain saya. Mereka mungkin tidak bersedia dari segi kecergasan dan penyesuaian diri dan mungkin cedera. "

Sebelum latihan dihentikan, Nafuzi mengatakan bahawa dia berpuas hati dengan kemajuan yang ditunjukkan oleh pemain.

Skuad penyu telah menandatangani beberapa pemain baru seperti Asnan Ahmad, Nik Akif Syahiran, Shahrul Nizam Ros Hani, Arif Anwar, Faisal Halim, Azarul Nazareth, Hakimi Abdullah, Carlie De Murga, Chris Herd, Petrus Shitembi dan David Da Silva.

"Pada awalnya, mereka sedikit susah untuk menyesuaikan diri dengan sistem kami, tetapi ketika berminggu-minggu berjalan, mereka menjadi lebih baik.

"Juga, keserasian antara pemain tempatan dan asing semakin baik.

"Sayang sekali kita harus mulai dari awal kerana PKP. Latihan dalam talian tidak sebaik latihan di dipadang, ”katanya kepada The Star.

Tinjauan kami mengenai pemain import terakhir Terengganu FC, kecoh di media sosial apabila pemain yang disebut-sebut iaitu Makan Konate mengemaskini story di instagram kelibat sebuah van Terengganu FC menjemputnya, dan setelah beberapa jam ia dipadam semula.

Dengan keberusungan itu, maka sah lah Makan Konate pemain import terakhir Terengganu FC.