Pemain import naturalisasi Filipina jadi pilihan Terengganu FC

 

Kuala Terengganu: Carlos Alberto "Carli" Martínez de Murga Olaivar (lahir 30 November 1988), biasanya disebut sebagai Carli de Murga, adalah pemain bola sepak Filipina yang bermain sebagai pemain pertahanan atau pemain tengah kanan. Dia juga mewakili Filipina di peringkat antarabangsa.

Pemain ini sah akan memperkuatkan skuad Terengganu FC sebagai kuota ASEAN untuk musim 2021 bagi menghadapi cabaran di Liga Malaysia dan AFC Cup.

😎 TE VEO PRONTO!! 🔥 #TerengganuFC #WeBleedBlackAndWhite

Posted by Terengganu Football Club on Saturday, 26 December 2020

Beliau sebelum ini bersama pasukan Chonburi yang beraksi di Liga Thai, dan pernah membantu Ceres memenangi Piala Liga FA UFL 2014 dengan mengalahkan Global F.C. pada perlawanan akhir yang dimainkan pada 6 November 2014 dengan skor 2-1. Namun, Ceres terpaksa melakukan penggantian setelah de Murga mengalami kecederaan di lutut kirinya setelah bertembung dengan pemain pertahanan Global. 

Kecederaan ACL yang memaksa de Murga sekali lagi keluar dari bola sepak kompetitif selama kira-kira satu tahun dua bulan.

Pembedahan untuk merawat kecederaannya tidak berjaya dan pada satu ketika semasa pemulihannya, doktor de Murga mengisyaratkan dia harus berhenti dari bola sepak. De Murga enggan mengindahkan nasihat dan pembedahan kedua terbukti berjaya.

Pada 7 Februari 2016, dia kemudian bermain menentang Loyola Meralco Sparks F.C. dalam pertandingan Piala UFL 2016 pertama Ceres dan menjaringkan gol, menandakan kepulangannya di UFL. Loyola menjaringkan satu-satunya gol lain dalam perlawanan yang berakhir dengan kemenangan 2-1 untuk Ceres.