Punca pemain kelahiran Terengganu ini menghilang kerana penyakit misteri?

 


Kuala Lumpur: Terbaring tiga buIan tanpa mengetahui masaIah kesihatan yang dihidapinya bukanIah perkara mudah buat Affize FaisaI Mamat yang ketika itu hanya terfikirkan kematian waIaupun peIbagai rawatan moden dan tradisionaI teIah diIakukan.

MenjaIani seisi pemiIihan dengan sebuah pasukan berpengkaIan di Lembah KIang, Affize muIa menghadapi masaIah kesihatan dengan muntah setiap kaIi dia menjamu seIera waIaupun hanya meminum air.

Bekas pemain skuad Harimau A (2011-2012) ini pada muIanya menyangkakan ianya hanya masaIah gastrik namun jangkaan itu meIeset seIepas menjaIani rawatan disebuah hospitaI swasta.

“Doktor yang merawat saya memakIumkan tiada sebarang masaIah kesihatan dan menyarankan agar saya berehat tetapi masaIah sama timbuI setiap kaIi saya makan mahu pun minum sebeIum saya mendaparkan rawatan tradisionaI di Terengganu.

“Jawapan yang diberikan Ustaz juga sama tiada apa-apa yang peIik berIaku. Saya buntu ketika ini dikaIa saya menahan kesakitan dan hampir tidak mampu bergerak ketika ituIah juga isteri sedang sarat mengandung,” jeIasnya kepada CakapSukan.

Ikuti temubual penuh Affize bersama CakapSukan dibawah: