Tidak boleh jadikan alasan untuk kalah

 

Foto: Terengganu FC II
Kuala Terengganu: Walaupun naib juara Liga Perdana musim lalu, Terengganu FC II hanya menyenaraikan tiga tonggak import untuk menghadapi Liga Malaysia 2021 (Liga-M), pengendali Badrul Afzan Razali tidak panik.

Malah, bekas arkitek pasukan Terengganu percaya bahawa walaupun matlamat pasukan adalah berada di kedudukan lima teratas liga, sekumpulan pemain tempatan yang cemerlang masih boleh menjadi tulang belakang pasukan untuk mencari kedudukan yang lebih baik. 

"Bagi saya, pemain import ini adalah kekuatan pasukan kami, walaupun hanya ada tiga pemain import musim ini dan empat pemain musim lalu, tidak semestinya kami bermain untuk kalah, jadi kami perlu memperbaiki diri untuk mencari kemenangan dalam setiap perlawanan.

"Saya juga percaya bahawa semua orang, termasuk pemain tempatan, jika mereka dapat memperoleh pendedahan permainan yang konsisten, mereka akan menjadi peranan penting bagi pasukan.

"Namun, semua pemain perlu bekerja lebih keras untuk mendapatkan tempat dalam kesebelasan utama untuk memastikan pasukan tetap kompetitif di liga dan Piala Cabaran." Musim ini,

Musim ini Subri Sulong dijadikan sebagai penolong jurulaih, Terengganu FC II mengekalkan dua tonggak import musim lalu, iaitu pemain pertahanan Argzim Redzovic dan penyerang Jordan Mintah,  dan bekas pemain tengah Kelantan kelahiran Jepun Masaki Watanabe.

Selain itu juga menaikkan empat pemain Piala Presiden iaitu Mohamed Nur Azfar Fikri Azar (tengah), Mohamed Saif Hakim Shahrul (tengah), dan Mohamed Sefi · Daniel Mudd Romzi (pertahanan) dan Muhammad Firdaus Rusdi (Muhammad Firdaus Rusdi) juga berada di bahagian pertahanan.