Tindakan yang tidak wajar - Presiden PBPBT

 

Mat Sedek Wahab, duduk lima dari kiri

Kuala Terengganu (Kuala Terengganu): "Tidak wajar menyingkirkan Ab Rasid," kata Mat Sedek Wahab, Presiden Persatuan Bekas Pemain Bola Sepak Terengganu (PBPBT).

Dia mengatakan ini adalah penerus usaha pihak tertentu untuk membuang CEO Terengganu Football Club (TFC), Sdn Bhd, Ab Rasid Jusoh yang dilantik ke jawatan baru pada pertengahan Oktober tahun lalu.

Bekas pemain pertahanan Terengganu itu lebih jauh mengulas bahawa mereka yang tidak berpuas hati dengan pelantikan bekas CEO T-Team haruslah bersikap realistik dan tidak bertindak tanpa mempertimbangkan kesannya terhadap bola sepak negara.

Dia mengatakan bahawa ini kerana pemegang ijazah sarjana dalam pengurusan sukan dari Curtin University di Australia, yang dilantik ke jawatan itu hampir tiga bulan yang lalu, belum membuktikan kemampuannya kerana usia pelantikannya masih "muda."

"Lagipun, liga Malaysia belum bermula. Bagaimana mereka yang tidak berpuas hati mendesak lembaga TFC Sdn Bhd untuk memecatnya?"

"Akan berbeza jika terbukti tidak ada kejayaan dalam posisi ini selama beberapa tahun, tetapi berdasarkan catatan sebelumnya memimpin kelab T-Team, ini telah mencapai kejayaan yang membanggakan, termasuk ke separuh akhir Piala Malaysia 2016. . "

"Oleh itu, harapan kami ialah Presiden Persatuan Bola Sepak Nasional Terengganu (PBSNT) Datuk Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar dan anggota lembaga TFC Sdn Bhd memberi peluang kepada penyandang jawatan, walaupun saya tahu bahawa mereka telah menghantar resolusi kepada Presiden dan Menteri Besar PBSNT agar Ab Rasid dipecat, "katanya.

NSTP melaporkan bahawa ada desas-desus bahawa pihak-pihak tertentu telah mengambil langkah-langkah untuk menghilangkan penyandang jawatan.

Isu ini telah beredar di media sosial sejak minggu lalu dan juga telah menarik perhatian semua pihak termasuk bekas pemain Terengganu.

Bahkan, Ab Rasid juga mengakui adanya gerakan itu, selain kesal dan tidak sangka ada yang berusaha memecatnya, walaupun dia baru saja menjawat jawatannya.