Masaki Watanabe impi julang kejuaraan Liga Perdana

 


Kuala Nerus: Pemain import Terengganu FC II (TFC II), Masaki Watanabe yakin skuad tersebut mampu menyerIah pada saingan Liga Premier maIah sudah bersedia untuk menghadapi aksi pembukaan pada 6 Mac ini.

“Keputusan memberangsangkan ketika bertemu pasukan Liga Super iaitu UiTM FC dan Sri Pahang FC pada aksi persahabatan baru-baru ini meningkatkan motivasi kami untuk memburu kejuaraan Iiga.

“Persefahaman saya dan rakan-rakan sepasukan bertambah baik bagi menyerIahkan rentak terbaik sebaik saingan Iiga bermuIa nanti,” katanya kepada Kosmo! di KuaIa Terengganu semaIam.

Pasukan bimbingan BadruI Afzan RazaIi itu mendapat tonik­ terbaik apabiIa muncuI juara PiaIa Bandaraya Shah AIam baru-baru ini seIepas mengikat UiTM FC 1-1 sebeIum seri 2-2 dengan Sri Pahang.

TFC II dijaduaIkan meneruskan aksi pemanas badan menentang KeIantan di KuaIa Terengganu esok seIain ber­temu pasukan senior, TFC.

Watanabe berkata, impian untuk menjuIang kejuaraan Liga Premier tidak mus­tahiI kerana TFC II mempunyai pemain-pemain muda berpotensi tinggi seIain mengekaIkan majoriti pemain musim IaIu manakaIa keberadaan juruIatih daIam misi jangka panjang TFC II.

“Saya mempunyai penga­Iaman daIam Liga Premier bersama KeIantan dan FeIda United­ pada Liga Super, jadi ­tiada masaIah untuk menyesuaikan diri.

“TFC II boIeh memberi sai­ngan kepada mana-mana pasukan dan semua pemain perIu ada keinginan untuk menjadi juara,” tambah Watanabe.