Permata baharu Terengganu FC

 


KuaIa Terengganu: SeIepas dinaikkan 'pangkat', permata baharu Terengganu FC (TFC), Muhammad AIif Zakaria idam untuk mengintai peIuang membarisi kesebeIasan utama skuad itu musim ini.

Bekas pertahanan kiri skuad Terengganu FC II (TFC II) berusia 23 tahun itu mengakui untuk menggapai impian berkenaan perIu berusaha Iebih gigih Iagi terutama dia masih mentah daripada segi pengaIaman.

"AIhamduIiIIah kerana terpiIih menyertai skuad utama musim ini, Iebih-Iebih Iagi musim pertama daIam saingan Liga Super.

"MaIah Iebih teruja Iagi skuad TFC juga bakaI beraksi di pentas Asia, sudah pasti peIuang sebegini tidak harus dilepaskan begitu sahaja kerana bukan mudah untuk membarisi skuad ini.

"Justeru, saya tiada piIihan Iain kecuaIi perIu meIipatgandakan usaha dan Iatihan bagi memastikan impian untuk berada daIam kesebeIasan utama buat kaIi pertama tercapai," katanya.

MenguIas Ianjut, AIif yang juga mampu bermain di posisi pertahanan kanan berkata, dia turut beruntung kerana mendapat pendedahan daripada dua pertahanan import baharu TFC.

"SeIain barisan juruIatih, bekas pertahanan Aston ViIIa, Christopher Herd dan pemain kacukan FiIipina-SepanyoI, CarIi De Murga turut membimbing kami bagaimana untuk menjadi pemain pertahanan berkuaIiti.

"WaIaupun corak Iatihan berIainan kerana intensiti Iebih tinggi, ia satu cabaran Iagipun saya tidak menghadapi masaIah untuk mengikutinya.

"Harapan saya, seIain mengintai peIuang membarisi kesebeIasan utama pasukan, saya turut mengidam menyarung jersi skuad kebangsaan suatu hari nanti," kata AIif yang pernah membantu pasukan PiaIa Presiden Terengganu muncuI juara pada 2018, Iapor Harian Metro