Seperti mimpi menjadi kenyataan - Shahrul Nizam

 

Foto: Terengganu Football Club

Kuala Nerus: Shahrul Nizam Ros Hani sentiasa menantikan peluang untuk bermain dengan Terengganu FC.

Dan sekarang bekas pemain utama Kelantan telah disambar oleh Skuad Penyu, Shahrul merancang untuk menikmati peluang yang diberikan.

Terengganu FC yang dikendalikan bekas jurulatih Piala Presidennya ketika dulu iaitu Nafuzi Zain juga menjadikan perpindahannya lebih mudah.

"Terengganu telah menunjukkan kemajuan besar dan sebagai kelab profesional, saya ingin menjadi sebahagian daripada kemajuan itu," kata Shahrul, yang membuat debut profesionalnya bersama pasukan Liga Perdana, Kelantan pada 2018.

"Ketika jurulatih Nafuzi memanggil saya (Disember lalu), saya tidak berfikir dua kali kerana saya selalu mahu menjadi sebahagian daripada pasukannya.

"Bolehkah saya menyebut ini sebagai mimpi yang menjadi kenyataan? Ya, sudah tentu. Terengganu adalah salah satu pasukan terbaik di negara ini. "

Pemain berusia 22 tahun itu bagaimanapun mengatakan bahawa dia harus merebut tempat dengan dua pemain import - Carli De Murga dari Filipina dan Chris Herd dari Australia - untuk berada dalam kesebelasan utama.

"Ini akan menjadi mencabar tetapi, Insya-Allah, saya akan bekerja keras untuk mendapatkan tempat. Saya telah sampai sejauh ini dan saya tidak akan membiarkannya sia-sia.

"Bukan soal menjadi sangat hebat, ini soal disiplin. Disiplin menjadikan anda lebih baik.

"Saya berharap dapat membantu pasukan ini merangkul satu trofi dan membawa mereka ke peringkat kalah mati Piala AFC."

Selain Shahrul, De Murga dan Herd, pemain lain yang ditandatangani oleh Terengganu ialah Asnan Ahmad, Nik Akif Syahiran, Arif Anwar, Faisal Halim, Azarul Nazareth, Hakimi Abdullah, Petrus Shitembi, Makan Konate dan David Da Silva, lapor The Star