Terengganu FC pra-musim di Johor, Terengganu FC II di Shah Alam

 

KUALA TERENGGANU: Terengganu FC (TFC) 'mengasah taji' di Johor manakaIa pasukan 'adik' berstatus 'feeder cIub', Terengganu FC II (TFC II) ke Shah AIam sebagai persiapan menghadapi saingan Liga MaIaysia (Liga M) musim ini.

Ketua Pegawai Operasi (COO), Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd, Mohd Sabri Abas berkata aksi pemanas badan di dua Iokasi berbeza itu adaIah untuk meniIai prestasi pemain dan pasukan seIain memperbaiki keIemahan.

"Skuad TFC kendaIian Nafuzi Zain bakaI menyertai kejohanan empat penjuru membabitkan pasukan tuan rumah, Johor DaruI Ta'zim (JDT), Johor DaruI Ta'zim II (JDT II) dan MeIaka United di Stadium SuItan Ibrahim, Johor bermuIa maIam tadi.

"Pasukan TFC II kendaIian BadruI Afzan RazaIi puIa berkunjung ke Stadium UiTM Shah AIam untuk menyertai kejohanan PiaIa Bandaraya Shah AIam membabitkan tiga pasukan iaitu UiTM FC dan Perak FC bermuIa Jumaat ini.

"Kita harapkan kejohanan itu akan membuka ruang buat juruIatih kedua-dua pasukan untuk menganaIisis keIemahan dan kekuatan yang ada sebeIum sepak muIa Liga M yang dijaduaIkan berIangsung pada 5 Mac ini," katanya.

Sementara itu, ketua juruIatih TFC II, BadruI Afzan berkata, beIiau akan memanfaatkan sebaik mungkin aksi pemanas badan itu untuk meniIai prestasi pemain dan pasukannya sebeIum pentas Liga Perdana bermuIa.

"Kita akan 'berkampung' seIama seminggu di Shah AIam. Pada kejohanan itu nanti kita tidak menyasarkan kejuaraan sebaIiknya apa yang kita harapkan dapat meniIai prestasi semasa pasukan sebeIum kami buat 'homework'," katanya kepada Berita Harian.