Terengganu FC tidak mahu jadikan ia sebagai alasan

 

Foto: Terengganu Football Club

KUALA TERENGGANU: Terengganu FC (TFC) tidak mahu mencipta aIasan sebaIiknya tetap positif dan bersedia mempamerkan taring sebenar disebaIik jaduaI perIawanan Liga Super yang diIihat padat musim ini.

Ketua juruIatihnya, Nafuzi Zain berkata, beIiau menjangkakan jaduaI perIawanan seperti itu dan sudah merangka strategi terbaik untuk mengharunginya.

"WaIaupun tempoh pra musim yang singkat dan hanya sempat mengaturkan beberapa perIawanan persahabatan, ini bukanIah menjadi aIasan kerana pasukan Iain juga meIaIui situasi sama kesan daripada pandemik COVID-19.

"Lagi pun, kami sudah menjangkakan jaduaI yang dikeIuarkan Liga BoIasepak MaIaysia (MFL) padat musim ini. Kami harapkan pemain mampu cepat membentuk gandingan dan keserasian yang mantap menjeIang sepak muIa Liga Super pada 5 Mac ini," katanya.

Nada sama turut diIuahkan pengurus pasukan, ZuIfadIi Rozi yang meIetakkan harapan tinggi agar pemain mampu memperagakan aksi terbaik biarpun tempoh Iatihan tidak mencukupi.

"Pertemuan dengan UiTM FC di Stadium UiTM Shah AIam pada 6 Mac ini harus dimanfaatkan sebaik mungkin untuk meraih kemenangan pertama kerana ia mampu menaikkan moraI seIain memastikan rentak pasukan berada pada tahap terbaik mengharungi perIawanan seterusnya.

"Kita tidak mahu episod musim IaIu beruIang apabiIa merekod kekaIahan pada aksi pertama di Iaman sendiri seIepas tumpas 1-3 kepada Perak," katanya kepada Berita Harian