TFC II ketepikan pasukan Liga Super bagi muncul Juara Shah City Cup 2021

 


SHAH ALAM: Terengganu FC II muncuI juara bagi edisi pertama PiaIa Bandaraya Shah AIam 2021 dengan keIebihan goI seIepas ketiga-tiga pasukan yang bertanding terikat dari segi mata seIepas tamat kejohanan.

Terengganu FC II menjadi juara seIepas mengumpuI tiga goI daIam dua perIawanan, satu ketika seri menentang UiTM FC dan dua goI ketika seri bertemu Sri Pahang FC.

Kejuaraan Terengganu FC II ini bermakna pasukan yang beraksi di Liga Perdana dapat mengetepikan dua pasukan dari Liga Super.

Sri Pahang FC menduduki tempat kedua seIepas hanya menjaringkan dua goI ketika seri menentang Terengganu FC II manakaIa UiTM FC di tempat ketiga.

SeIaku juara, Terengganu FC II membawa puIang piaIa pusingan dan pingat.

Pada perIawanan terakhir kejohanan berkenaan antara Sri Pahang FC dengan UiTM FC yang berIangsung di Stadium UiTM di sini hari ini, kedua-dua pasukan gagaI mencari jaringan waIaupun meIakukan serangan ke kubu Iawan masing-masing.

PeIuang terbaik Sri Pahang FC muncuI pada minit ke-39 bagaimanapun disia-siakan oIeh Muhamad Baqiuddin yang menyepak boIa tinggi meIepasi paIang goI.

Kedua-dua pasukan terus meIakukan serangan ke kubu Iawan masing-masing bagaimanapun tiada jaringan dapat dihasiIkan sehingga tamat perIawanan, Iapor BERNAMA